"Send mig gerne et tilbud"

Spild ikke din tid på forkerte leads. Hvis du tror det er et succeskriterie at sende et tilbud afsted, så tager du fejl. For indkøberen er det omkostningsfrit at bede om et tilbud. For dig koster det tid og penge. Stol på din mavefornemmelse og lad være med at sende et tilbud, hvis det ikke føles rigtigt.



Read More
Uffe Erup Larsen
“JEG ER IKKE GOD TIL AT SÆLGE”

Jeg plejer at sige, at alle kan lære at sælge. Med det mener jeg, at salg på mange måder er ret banalt: du skal afdække et behov hos en potentiel kunde og efterfølgende sandsynliggøre, at du kan dække dette behov til en pris, hvor kunden får en økonomisk fordel ud af det eller i det mindste ikke bliver økonomisk dårligere stillet.

Read More
Uffe Erup Larsen
Gør du det nemt at sige ja?

I dag mødtes jeg med en ven på en café i Valby og fik dagens anledning til at nærstudere, hvordan andre sælger. Det elsker jeg. Hvordan prøver andre at sælge en vare, sælge op eller lave et krydssalg?

Read More
Uffe Erup Larsen
SALGSTRAPPEN ER DIN VEN I NEW BIZZ

Salget har sin egen anatomi, der er svær at komme uden om. Jeg vil endda gå så langt som til at sige, at det er en form for vedtaget norm, uden at det nogensinde er udtalt. I hvertfald når vi taler om vejen til det succesfulde salg. 

Read More
Uffe Erup Larsen
EFU-MODELLEN ER DIN VEN I SALGET

EFU-modellen bør ligge i baghovedet, hver gang du sælger eller booker møder. Og hvis du ikke har gættet det allerede, så skal du (igen-igen) fokusere på kundens behov. Stop dit produktfokus og tænk på kundens behov i stedet.

Read More
Uffe Erup Larsen
GØR DU BRUG AF DETTE SALGSTRICK?

Brugen af et godt salgstrick kan udgøre forskellen på om et salgsopkald bliver succesfuldt eller ej. Jeg har gentaget flere gange, at nøglen til at få succes med kanvassalg ligger i at lytte til kundens behov og derefter at finde ud af, hvordan du skal sælge dit produkt eller din service ind — hvis kunden overhovedet har behovet. Ret banalt i virkeligheden.

Read More
Uffe Erup Larsen
Få kunden til at lægge en ordre

Jeg bliver ofte stillet spørgsmålet: “Hvordan får jeg kunden til at lægge en ordre?” Dette er relevant for både nye kunder — dvs dem, der har givet udtryk for at de vil bruge dig som leverandør — og for eksisterende kunder, som ikke har lagt en ordre hos dig i en given periode.

Read More
Uffe Erup Larsen
SÅ FØLG DOG OP FOR H******

Opfølgning over for et lead er afgørende i new bizz salg. Når jeg taler med andre omkring salg, så er der nok ikke noget, der kan irritere mig mere end når de ikke har indset, hvor vigtigt det er at følge op på en tidligere salgsindsats.

Read More
Uffe Erup Larsen
Opstil salgsmål og ros dig selv

Det nemmeste i verden er, at du hakker på dig selv over, at du ikke får ringet nok eller endnu engang har fået et afslag. Hvis du kan nikke genkendende til dette, så er det på tide, at du griber salgsarbejdet — og dig selv — an på en anden måde.

Read More
Uffe Erup Larsen
Sæt frygten for kanvassalg i perspektiv

Hvad er det værste for dig, når du ringer kold kanvas? Er det ventetiden fra du har tastet nummeret til den potentielle nye kunde svarer? Er det frygten for at gå i stå undervejs i samtalen? Eller er du bange for at få en vred potentiel kunde i røret?

Read More
Uffe Erup Larsen